Пандемията Covid 19 и влиянието ѝ върху туризма, спорта и културата

29.11.2021
snimka

През последните две години поради пандеията от Covid-19, човечеството живее в почти постоянна изолация. През това време се научихме колко е важно да се грижим едни за други, дори и от разстояние. Научихме, че можем да се лишим от ежедневните си навици, но това от което не можем да се лишим е възможността да пътуваме, да спортуваме и жаждата за изкуство във всичките му форми. За жалост дългите месеци на изолация и невъзможността да се посещават нови места или просто да отидеш на кино, нанесоха големи финансови поражения върху туризма, спорта и културата. За да се възстановят тези три сектора ще е необходимо много време, усилия и нови предложения. Затова споделям някой от идеите си за излизане от икономическата криза в трите сектора:

Туризъм:

  • Насочване към определена група от хора, които се интересуват от предлаганите от конкретното място условия.

  • Рекламиране на пътуването в рамките на държавата. Защото така туристите знаят какви са точните мерки, които се прилагат в страната.

  • Създаване на пакети за туристи, които включват обиколки на различни забележителности в района, ако в него има възможност за практикуване на  спортове, представяне на занаят, който после посетителите могат да научат и други подобни дейности около, които може да се организира почивка.

  • Подготвяне на специални  оферти за малки групи или за семейства. Трябва да се обърне внимание на забавления, които са конкретно насочени към всеки един от групата или от семейството.

  • Съвместна работа с други съседни държави, така се задоволя желанието на посетителите да пътуват и в България и в чуждестранна държава.

Спорт:

  • Заснемане на спортни събития и продажба на билети за гледането им онлайн.

  • Организиране на  събития, в които може да се срещнеш с любимия си спортист и да тренираш с него. Тези събития ще имат ограничен капацитет и ще бъдат с билети.

  • Основна цел е да се провеждат големи турнири в България. Заедно с това ще се привлекат туристи от други държави и градове и това ще допринесе за печалби и в друг отрасъл – туризма.

  • Благотворителни събития: търгове, на които могат да се продават вещи на спортисти или други известни личност или срещи с тях, прожекции на спортни филми, печалбата от продадените билети отиват като дарение за Министерството на младежта и спорта.

  • Провеждане на спортни събития на открито. Задължително е да се обърне по-голямо внимание на спазването на противоепидемичните мерки.

Култура:

  • Създаване на виртуални музей и галерии, които са копие на физическите. В тях посетителят ще може да разгледа постоянните и гостуващите изложби, ще може да се запознае с други интересни факти за даден експонат или произведение на изкуството. Посещението на онлайн музей или галерия ще се таксува.

  • Организирани благотворителни събития. Например вечер на киното, в която малка група от хора заедно с ментори създават късометражен филм.

  • Съвместна работа с чуждестранни музеи и галерии. Стремеж към гостуващи изложби.

  • Инвестиция в български проекти, например в киното.

  • Покани към чуждестранни артисти, които да създават външни инсталации. Подобни проекти ще привлекат и интерес от страна на хора, които не живеят в България.

  • Събития на открито – концерти, опера и театър.

  • Възможност да гледаш концерт, театър или опера чрез онлайн платформи в реално време, след като си заплатил билет.

  • Организиране на малки из страната фестивали, в конкретна насоченост с чуждестранни гости.

В трите сектора трябва да се приложат изцяло нови стратегии за тяхното развитие. Те трябва да бъдат хибридни и да се променят постоянно спрямо начина на живот на хората.

 

Мартина Деведжиева